سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور یک ماشین ظرفشویی که خوب خشک نمی کند را تعمیر کنیم

 

 

تعمیر یک ماشین ظرفشویی که خوب خشک نمیکند می تواند سخت باشد و هزینه ی تعمیر آن توسط تعمیرکار برای برخی افراد کمی بالا باشد .برای کسانی که آچار به دست شده اند ، تعمیر ماشین ظرفشویی کار خیلی سختی نیست و مراحل خیلی پیچیده ای ندارد . در زیر ما قطعاتی که باعث خرابی و بروز این مشکل می شود را آورده ایم. از این راهنما برای عیب یابی قطعه از کار افتاده استفاده نمایید .

 

 

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

المنت گرمایی ماشین ظرفشویی

یک المنت خراب می تواند باعث بشود که ظرف ها خوب خشک نشوند . برای اینکه المنت را تست کنید ، ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق بکشید ، و بعد اتصال آن را از طریق یک مولتی متر کنترل کنید . ترمینال های المنت گرمایی درزیر مخزن (لگن شستو شو)قرار دارد و با برداشتن پنل پایینی قابل دسترس است. شما میتوانید وضعیت سیم ها و ترمینالهای که مدار الکتریکی با آن بسته میشود را کنترل کنید و اگر لازم بود تعویضشان نمایید.

 

ترموستاتی که محدودیت دما ظرفشویی را کنترل می کند

ترموستات یا همان دماسنج مثل یک دستگاه ایمنی عمل میکند و باعث می شود ماشین ظرفشویی بیش از حد داغ نشود . اگر دماسنج خراب باشد ، قبل از اینکه بخواهد ظرفهایتان خشک بشود ، قسمت گرما دهی را خاموش می کند .این ترموستات در پایین مخزن ماشین ظرفشویی پشت پنل پایینی قرار دارد . می توانید برقرای اتصالات آنرا با مولتی متر کنترل کنید.

 

درب مخزن شوینده و آبکشی ظرفشویی

مخزن آبکشی و یا کلاهک شوینده می تواند دلیلی باشد که چرا ماشین ظرفشوییتان کامل ظرفهایتان راکامل خشک نمی کند. بدون چرخه آبکشی ، ظرفها راحت وخوب خشک نمی شود . اول ببینید که محفظه آبکشی خالی نباشد . باید ببینید که دریچه ی آنبه خوبی تنظیمباشد وفیت شده باشد.

 

قطعات تعمیری دیگر ماشین ظرفشویی

در اینجا اغلب قطعاتی که باعث میشود ماشین ظرفشویی خوب خشک نکند را بررسی کردیم ، ولی می تواند مشکل از قطعات دیگر هم باشد . اگر با اطلاعات بالا نتوانستید مشکل ظرفشویی را برطرف نمایید ، مدل دستگاهتان را به ما بگویید تا توضیحات کامل را به شما بدهیم.

 

همچنین شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند ماشین ظرفشویی از جمله تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش خود با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش تماس حاصل فرمایید.

منبع: تک سرویس