سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی و تعمیر برد ماشین لباسشویی

 

 

 

برد ماشین لباسشویی یکی از اصلی‌ترین قطعات طراحی شده است، که عملکرد کلی دستگاه و فرمان‌های صادر شده از سوی دکمه استارت و تایمر ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند.

 

در صورتی که عملکرد برد لباسشویی با مشکل جدی مواجه شده باشد، به هیچ عنوان نمی‌توانید از ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها استفاده کنید.

 

زیرا با خرابی برد الکترونیکی لباسشویی، دستگاه کاملاً از کار خواهد افتاد و به هیچ عنوان ماشین لباسشویی روشن نخواهد شد.

 

دلیل سوختن برد لباسشویی

برد لباسشویی از قطعات الکترونیکی زیادی مانند خازن‌ها و فیوزهای حساس تشکیل شده است.

 

در صورتی که نوسان برق رخ دهد، ممکن است هر کدام از این خازن‌ها دچار اتصالی شوند و برد لباسشویی بسوزد.

 

همچنین سوختن برد لباسشویی می‌تواند به دلیل نفوذ آب به درون دستگاه رخ داده باشد؛

 

زیرا در صورتی که قطعات درونی لباسشویی از عملکرد مناسبی برخوردار نباشند، ممکن است آب به داخل ماشین لباسشویی نفوذ کند و سبب اتصالی سیم پیچی داخلی شود و برد را بسوزاند.

 

در این حالت احتمال برق گرفتگی نیز وجود خواهد داشت، زیرا نفوذ آب به قسمت‌های داخلی دستگاه، سبب اتصالی برق به بدنه لباسشویی خواهد شد.

 

دلیل سوختن برد لباسشویی میتواند بر اثر آتش سوزی نیز اتفاق بیفتد که در اینصورت امکان تعمیر وجود ندادر.

 

اگر قطعات برد ماشین لباسشویی قابل تعمیر و تعویض باشند، تعمیر برد لباسشویی توسط نمایندگی تعمیر لباسشویی آاگ صورت می‌پذیرد، در غیر این صورت برد لباسشویی به طور کامل تعویض خواهد شد و برد جدید بر روی دستگاه نصب می‌شود.

 

تا عملکرد ماشین لباسشویی به روال سابق باز گردد و دستگاه مجدداً برای شستشوی لباس‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

بررسی علت کارنکردن برد لباسشویی

درصورتی که قصد دارید علت کارنکردن برد لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید، باید از دانش روز بردهای لباسشویی اطلاع دقیق و کافی داشته باشید، تا بتوانید نسبت به عیب یابی و تعمیر برد ماشین لباسشویی اقدام کنید.

 

در صورت تعمیر ناقص ممکن است برد لباسشویی به طور کامل از کار بیفتد و دیگر قابل استفاده نباشد.

 

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم تعمیر برد لباسشویی را به کارشناسان فنی نمایندگی مجاز لباسشویی واگذار کنید، تا فرایند عیب یابی و تعمیر برد ماشین لباسشویی به بهترین نحو ممکن صورت بپذیرد.

 

کارشناسان فنی نمایندگی مجاز لباسشویی، از تجربه و تخصص کافی جهت تعمیر برد لباسشویی برخوردار هستند، بنابراین نگرانی از بابت آسیب دیدن قطعات داخلی دستگاه وجود نخواهد داشت.

 

در صورتی که قطعات برد نیاز به تعویض داشته باشند یا خود برد دیگر قابل استفاده نباشد، برد ماشین لباسشویی با برد اصل و فابریک مشابه تعویض می‌گردد، تا دستگاه همانند روز اول قابل استفاده باشد.

 

منبع: تک ریپیر